Euro 2024, czyli mistrzostwa gwiazd zmęczonych komentowaniem  |  Agencja UM wygrała przetarg  |  Chajzer chce się bić i pisze książkę  |  SGL w obronie dziennikarzy Biełsatu  |  Grupa Zbigniewa Benbenka poprawiła wynik  |  Emitel chce zarezerwować częstotliwości  |  Oglądalność "Sekretów rodziny" w Polsacie  |  Eska TV ma nowego prezentera  |  Grupa Empik zwiększyła przychody  |  Polsat Box i Netia włączą kanały  |  Właściciel platformy telewizyjnej Avios  |  Każdy tytuł z segmentu prasy telewizyjnej stracił  |  Felietonista katowickiego "Sportu"  |  Operator Patronite z coraz wyższymi przychodami  |  Mazowsze chce promować  |  Świętokrzyskie szuka agencji  |  Partners of Promotion pomoże wejść marce do Polski  |  Carat przejmuje wart 120 mln dol. budżet Pernod Ricard  |  Dziennikarka skazana zaocznie przez rosyjski sąd na osiem lat więzienia  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Euro 2024, czyli mistrzostwa gwiazd zmęczonych komentowaniem  |  Agencja UM wygrała przetarg  |  Chajzer chce się bić i pisze książkę  |  SGL w obronie dziennikarzy Biełsatu  |  Grupa Zbigniewa Benbenka poprawiła wynik  |  Emitel chce zarezerwować częstotliwości  |  Oglądalność "Sekretów rodziny" w Polsacie  |  Eska TV ma nowego prezentera  |  Grupa Empik zwiększyła przychody  |  Polsat Box i Netia włączą kanały  |  Właściciel platformy telewizyjnej Avios  |  Każdy tytuł z segmentu prasy telewizyjnej stracił  |  Felietonista katowickiego "Sportu"  |  Operator Patronite z coraz wyższymi przychodami  |  Mazowsze chce promować  |  Świętokrzyskie szuka agencji  |  Partners of Promotion pomoże wejść marce do Polski  |  Carat przejmuje wart 120 mln dol. budżet Pernod Ricard  |  Dziennikarka skazana zaocznie przez rosyjski sąd na osiem lat więzienia  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Euro 2024, czyli mistrzostwa gwiazd zmęczonych komentowaniem  |  Agencja UM wygrała przetarg  |  Chajzer chce się bić i pisze książkę  |  SGL w obronie dziennikarzy Biełsatu  |  Grupa Zbigniewa Benbenka poprawiła wynik  |  Emitel chce zarezerwować częstotliwości  |  Oglądalność "Sekretów rodziny" w Polsacie  |  Eska TV ma nowego prezentera  |  Grupa Empik zwiększyła przychody  |  Polsat Box i Netia włączą kanały  |  Właściciel platformy telewizyjnej Avios  |  Każdy tytuł z segmentu prasy telewizyjnej stracił  |  Felietonista katowickiego "Sportu"  |  Operator Patronite z coraz wyższymi przychodami  |  Mazowsze chce promować  |  Świętokrzyskie szuka agencji  |  Partners of Promotion pomoże wejść marce do Polski  |  Carat przejmuje wart 120 mln dol. budżet Pernod Ricard  |  Dziennikarka skazana zaocznie przez rosyjski sąd na osiem lat więzienia  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 10/2010

Programowe zmiany

We wrześniu ub.r. Wydawnictwo Bauer wprowadziło na rynek dwutygodnik „TV 14” oraz zmieniło częstotliwość wydawania „Tele Świata” z tygodniowej na dwutygodniową, pozycjonując oba tytuły w segmencie premium. – Wprowadzenie na rynek dwutygodników telewizyjnych było ryzykownym posunięciem. Ale po roku można powiedzieć, że eksperyment się udał – ocenia Dariusz Sachajko, commercial director w domu mediowym Universal McCann. „TV 14” sprzedaje średnio ponad 250 tys. egz., a „Tele Świat”, który przed zmianami sprzedawał się średnio w 200 tys. egz., w czerwcu br. doszedł do ponad 321 tys. egz. (pod koniec września wydawca zdecydował jeszcze obniżyć cenę o 40 gr). Na zmianie częstotliwości zyskał też „Ekran TV” (Press-Media) – w grudniu ub.r. z tygodnika stał się dwutygodnikiem, a w maju br. prawie podwoił sprzedaż (do 84,5 tys. egz.).
Inny dwutygodnik – „Piękna TV” (Elipsa), po wejściu do ogólnodostępnej dystrybucji (wcześniej tylko w drogeriach Rossmann), utrzymuje stały poziom sprzedaży – ok. 30 tys. egz., według danych wydawcy. – Zmieniliśmy layout okładki, wprowadziliśmy też newsy z życia gwiazd – wymienia Joanna Hermanowicz, menedżer ds. marketingu i promocji wydawnictwa Elipsa. Tłumaczy, że zmiany były konieczne, bo rynek tv guide’ów jest trudny.
Trudny i bardzo szeroki. Od lat jego głównym graczem jest Wydawnictwo Bauer, wydawca tygodników: „Tele Tydzień”, „To & Owo”, „Imperium TV”, „Kurier TV”, „Super TV”, „Tele Max” (w maju ich średnia sprzedaż wyniosła 2,3 mln egz., dane ZKDP). Ale ważnym elementem rynku są też dodatki telewizyjne do gazet codziennych i coraz liczniejsze tv guide’y sprzedawane przez sieci supermarketów.


   Więcej w październikowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie

 

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.